Home Weetjes Dit is precies hoeveel je moet lopen om te beginnen af te...

Dit is precies hoeveel je moet lopen om te beginnen af te vallen

Lopen is een van de makkelijkste maar nog steeds meest efficiënte oefeningen. Lopen kan je ook helpen je gezondheid te verbeteren en je spieren te versterken terwijl je afvalt. Hiervoor moet je wel een paar belangrijke principes over het lopen weten.

Ten eerste bepalen twee factoren het aantal verbrande calorieën tijdens het lopen, je tempo en je lichaamsgewicht. Als je bijvoorbeeld ongeveer 5 km per uur loopt dan kan je 400 calorieën in 1 uur verbranden. Nog eens een goeie 3 kilometer doet nog eens 300 calorieën verbranden.

Als je een dagelijks plan maakt en een stappenteller gebruikt kan je opmerkelijke resultaten behalen. Draag deze bij de heup, het is niet zwaar en zal je stappen tijdens de dag meten. Zo kan je precies berekenen hoeveel stappen je nog moet doen om gewicht te verliezen.

De meeste mensen doen 2.000 stappen per 1.500 m en verbranden daarbij 100 calorieën. De stappenteller telt je stappen en zo kun je bepalen hoeveel calorieën er verbrand zijn en hoeveel er nog nodig zijn, zoals hieronder uitgelegd:

1, 5 km = 2.000 stappen en 100 calorieën
1 pond – 3.500 calorieën
1 pond afvallen per week = 500 calorieën per dag
10.000 stappen per dag helpt je 1 pond per week

Maar je kunt natuurlijk langzaamaan beginnen en het opbouwen. Hier wat tips.

Gebruik geen taxi of bus maar loop
Loop met je kinderen naar school
Parkeer de auto verder weg van waar je naar toe moet
Je kunt lopen naar je werk of halverwege uit de bus stappen
Gebruik de trap in plaats van de lift

Sommige stappentellers berekenen zelf al het aantal calorieën, dit kan stimulerend werken

Hierdoor wordt het allemaal wat leuker:

Luister naar je favoriete muziek als je loopt
Kies regelmatig een andere route
Nodig iemand uit om af en toe samen met jou te lopen
Als het buiten koud is kan je een loopband kopen en een film of je favoriete TV-serie bekijken terwijl je loopt

Natuurlijk weten we allemaal hoe we moeten lopen, maar met deze tips wordt het efficiënter.

Kin omhoog, je blik gericht op een meter of 40 afstand en hou je buik en billen in. Zo zal het resultaat dramatisch verbeteren.

Als je wilt weten wanneer het precies voldoende is, kan je in eerste instantie je arts raadplegen die je kan vertellen of je lichaam deze oefening aan kan en je zal adviseren hoe veel en vaak genoeg is.

Loop eerst drie maal per week gedurende 15-20 minuten en doe het daarna steeds vaker. De optimale conditie is om in staat te zijn dagelijks 30-60 minuten te lopen. Op deze wijze kun je lopen gebruiken om verbazingwekkende resultaten te bereiken op een compleet natuurlijke manier en zonder strenge diëten.

Bronnen en referenties:
www.fhfn.org
www.justnaturallife.com